Agócsné Frányó Márta

Már egész fiatalon elhatározta, hogy óvónő lesz, ezért jelentkezett az akkori Tisza-parti Gimnázium és Óvónőképző Szakközépiskolába. 1979-ben érettségizett kiváló eredménnyel, majd a Szarvasi Óvónőképző Főiskola nappali tagozatán folytatta tanulmányait. 1981-ben szerezte meg kiváló minősítésű diplomáját.

Lelkes, fiatal óvónőként azonnal elhelyezkedett a Felsővárosi Óvodában, ahol két évig dolgozott.

1983 januárjától a Szegedi Szalámigyár üzemi óvodájában folytatta a hívatását 17 éven keresztül. Már akkor fontosnak tartotta a részképességekben elmaradott gyermekek felzárkóztatását, ezért külön foglalkozott velük. Örömmel vett részt egy új kezdeményezésben, a gyermekek korcsolyaoktatásában hosszú éveken keresztül.

Közben férjhez ment, és 1985 januárjában egy kisfiú boldog édesanyja lett. 2000-ben óvodaváltás történt életében, az akkori Tarján III. sz. Óvoda óvodapedagógusa lett. Még ebben az évben kolléganői javaslatára tagintézmény-vezető lett. Mellette a Napsugár csoportban is folytatta óvodapedagógusi pályáját, így továbbra is mindennapjaivá vált a gyermekekkel való foglalkozás öröme.  2004-től 18 éven keresztül állandó kolleganőjével dolgozott együtt nagy egyetértésben és összhangban az általuk nagyon szeretett Pillangó csoportban.  Elméleti tudását folyamatosan bővítette és megosztotta kolléganőivel. Egyformán fontosnak tartotta az óvodában dolgozók munkakörét, igyekezett mindig példát mutatni. Szívesen segített szakami feladatok megoldásában. Nevelőmunkáját a lelkiismeretesség, türelem, nagyfokú empátia, gyermekszeretet jellemezte. Elsődleges szempont volt számára a gyermekek testi-lelki gondozása, a nyugodt, kiegyensúlyozott óvodai légkör megteremtése, mely érzelmi biztonságot jelentett a gyermekek számára. Kiemelten fontosnak tartotta a sajátos nevelési igényű és BTMN-es gyermekek megfelelő fejlesztését, valamint a tehetséggondozást. Elköltelezetten támogatta a nehéz körülmények között élő nehezebb sorsú családok gyermekeit.

2013 júniusában a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető oklevelet szerzett kiváló minősítéssel.

23 éven keresztül nagy elkötelezettséggel és lelkesedéssel irányította, szervezte a Tarjáni Óvoda szakmai életét. Vezetői munkáját mindig szívvel-lélekkel végezte. Számára mindig a gyermek volt az első. Adminisztrációs munkája minden esetben precíz, naprakész, példaértékű, határidőre elkészült volt. Aktívan részt vett a pedagógiai program kidolgozásában a Külső-világ tevékeny megismerése és matematikai tartalmú tapasztalatszerzés témakörben.

A szülőkkel az óvodai nevelőmunkával kapcsolatban jó partneri viszonyt tudott kialakítani. Fontosnak tartotta a szülői szervezettel is a partnerséget. Az óvodai programokba be is vonta őket, így bepillantást nyerhettek az óvodai nevelőmunkába.

Tagóvoda-vezetőként innovatív programokkal emelte az óvoda színvonalát:

  • Nyílt napok
  • Kézműves délelőtt
  • „Együtt Sportol Szülő Gyermek” gyermeknapi rendezvény
  • Nagykarácsonyba látogatás a Mikuláshoz
  • Tropicarium kirándulás
  • Gemenci erdei kirándulás
  • Vadasparki kirándulás
  • Göndör-sori Lovasiskola látogatása
  • Teddy Maci korház interaktív foglakozás
  • Grimm-Busz Színház előadásai
  • Csiga Duó Gyermekzenekar koncertjei

A városban második óvodaként kapcsolódott be egy új innovációba, a kutyaterápiás foglakozásokba a gyerekek és a szülők nagy örömére. Ezen a fakultatív interaktív foglakozáson a mai napig részt vesznek a gyerekek az óvodában.

2002-ben megismerkedett a nevelőtestület Magyar Gábor mozgáskotta módszerével, majd a sikeres pályázat után megérkezett az első mozgáskotta készlet. A későbbiek folyamán az alapítvány jóvoltából minden csoport számára elérhetővé vált egy-egy saját készlet. A „Mocorgó nap” keretén belül a mai napig rendszeresen használják ezt az óvoda kis lakói.

Ezalatt a 23 év alatt két alakalommal vett rész az óvoda épületének felújításában. A 2021-2022 évi teljes felújítás során ötleteivel és jó ízlésvilágával hozzájárult, hogy az óvoda a korszerűség és energiatakarékosság mellett kiemelkedően esztétikus és praktikus legyen. Egy évig a Rókás Óvodában működött átmenetileg az óvoda. A költözés és visszaköltözés jelentős többletmunkát jelentett az intézmény számára, de egy gyönyörű, modern, új óvodába szívesen költözött mindenki vissza. Példamutató kitartásával, munkabírásával, optimizmusával, kiváló szervezőképességével maximálisan hozzájárult ahhoz, hogy mind a gyermekek, mind az alkalmazotti közösség örömmel töltsék itt mindennapjaikat.

Szakmai sikereit empatikus személyiségének, pedagógiai kompetenciáinak, felkészültségének, szorgalmának és tudásának köszönheti. Az óvodapedagógia iránti elkötelezettsége, hivatástudata, tudásvágya, innovációi, a tudását megosztani vágyása példaértékű lehet mindannyiunk számára. A gyermekekkel való foglalkozás és az óvodavezetés iránt az elkötelezettsége még 40 év után is töretlen volt.