Csányiné Kecskés Hajnalka

Tisza-parti Gimnázium Vízügyi és Óvónőképző Szakközépiskolájának elvégzését követően a szegedi Hunyadi Téri Óvodában dolgozott 1984-ig. Eközben 1982-ben megszerezte óvónői oklevelét a Szarvasi Óvónőképző Intézetben. 1984-től a kiskundorozsmai Bölcs Utcai Óvoda óvodapedagógusa, majd 40 éven át a vezetője volt.  Óvodapedagógusként 46 évet dolgozott. Munkáját mindig elhivatottan, lelkiismeretesen végezte, a gyermekek érdekeit, fejlődését, fejlesztését előtérbe helyezve.

Folyamatosan bővítette tudását, majd több szakirányú képzésben is részt vett.

Többek között játszóház-vezetői, népi játék – néptánc tanfolyamokat végzett, megismerkedett a Sindelar-Zsoldos programmal, számítógépes ismeretekre tett szert, tanulmányokat folytatott az óvodai tehetséggondozás elméletéről és gyakorlatáról, ön- és társismereti tréningen vett részt. 1996-ban elvégezte a Budapesti Tanítóképző Főiskola Óvodai Menedzser szakvizsgás képzését.

Fontosnak érezte, hogy megismerkedjen új pedagógiai módszerekkel, eljárásokkal, melyeket jól hasznosított a vezetői és az óvodapedagógusi munkájában. Nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy ismereteit, tapasztalatait megossza kollégáival, átadja azokat a fiatalabb korosztálynak is. Aktívan vett részt a gyakornok óvodapedagógusok mentorálásában, mely során a szakma megszerettetése, a jogszabályoknak és alapdokumentumoknak való megfelelés kiemelt szerepet töltött be munkájában.

Figyelemmel követte a gyermeki fejlődés és a kor igényeit, óvodai munkájában előszeretettel alkalmazta az élménypedagógia, az erdei óvoda, a digitális pedagógia elemeit, módszereit. Az óvodai nevelési gyakorlat színvonalának emelése érdekében fejlesztő-újító mesterprogramot dolgozott ki, melynek eredményeképpen mesterpedagógus fokozatot szerzett. Megvalósította a pedagógiai folyamatok értékmegőrzését, fejlesztését, a közösségi kapcsolatok fejlesztését, erősítését, a környezetvédelmi szemlélet erősítését a nevelési gyakorlatban.

Kiemelt helyen kezelte a gyermekek környezeti nevelését, a természetszerető, azt védeni vágyó gyermeki attitűd megalapozását, aminek érdekében az óvoda és környezetének természeti, emberi és társadalmi értékeinek sokoldalú megtapasztaltatására törekedett. Munkája eredményeként a Szegedi ÓVI Bölcs Utcai Óvodája három alkalommal nyerte el a Zöld Óvoda, majd ezt követően az Örökös Zöld Óvoda címet. Az állatok széleskörű megismertetése, megszerettetése és állatasszisztált, érzékenyítő program nevelési gyakorlatba való bevonásának köszönhetően az általa vezetett tagintézmény háromszoros Állatbarát Óvoda címmel rendelkezik. Az óvodás korosztály kerti munkákban való részvételének, a biodiverzitás óvodai megvalósításának lehetőségét mutatta be óvodakerti jógyakorlatának publikálásával.

Szakmai munkája során törekedett a hatékony, gyermekek érdekét szolgáló kapcsolat kialakítására az Óvodák Igazgatóságával, közvetlen munkatársaival, a segítő szakemberekkel, a szülőkkel, társintézményekkel. Nagy hangsúlyt fektetett az óvoda, az óvodai közösség, a településrész közösségi életében való részvételére. Családi napok, szülők részvételével zajló természetjárások megszervezésével, lebonyolításával segítette a családok egymás közötti és az óvoda-család közötti kapcsolatok pozitív alakulását.