Greksa Regina

1983-ban Kecskeméten végezte el a főiskolát, majd ezt követően Érden kezdte el szakmai pályafutását.  1986-ban visszatért Kecskemétre, az Óvónőképző Intézet gyakorló óvodájába, ahol megbízást kapott az óvodapedagógus hallgatók vezetésére. Az esztétikus terek kialakításával, az igényes dekorációk elkészítésével minden intézményben érezhető volt egyedi stílusa, szépérzéke, igényessége.

1989-ben költözött Szegedre, ahol először a Tarjáni, majd a Cső Utcai és a Tünde Téri Óvodában is dolgozott. Vezetőségi tagja lett a Csongrád Megyei Óvodapedagógiai Egyesületnek. Ez az önkéntes tevékenység nagyon meghatározó és élménydús volt számára. Részt vett az alapprogram első változatának véleményezésében, több szakmai konferencia szervezésében és a Dániába szervezett szakmai tanulmányúton.

A kilencvenes években beépítette pedagógiájába a Freinet módszert, melynek hatására fontossá vált számára a szabadabb légkör, a tágabb keretek, a kevesebb elvárás és a több alternatíva megteremtése. Szerteágazó érdeklődése megmutatkozott a különböző képzések elvégzésében. A MCD szűrő tanfolyam, az Alapfokú Kézműves Klubvezetői tanfolyam, Mentálhigiénés Önismereti és Személyiségfejlesztői tréning, Egészségnevelés elmélete és Gyakorlata tanfolyam. Folyton kereste az új kihívásokat, a megújulási lehetőségeket, és erre a kollegáit is ösztönözte. Elsőként a Tünde téri óvodában lett vezető, majd 2000-ben a Toldy Utcai Óvodába került előszőr óvodapedagógusként, majd 2004-től tagóvoda-vezetőként dolgozni. Vezetőként szívügyének tekintette, hogy a gyermekeket körülvevő környezet színvonalas és dekoratív legyen. Fontosnak tartotta a teljes óvoda szülői közösségét partnerként kezelni és bevonni az óvodai életbe őket, a határok megtartásával. Folyamatosan képezte magát, kiemelt fontosságú volt számára az az elv, hogy a fejlődéshez folyamatos önvizsgálatra van szükség. Holisztikus szemlélete, látásmódja, a testi-lelki egészség fontosságának hangsúlyozása nagy hatással volt az egész nevelőtestületre. Nevelés nélküli munkanapokon fontosnak tartotta, hogy a pedagógusok, alkalmazottak minél több intézményt megismerhessenek, ezért több vidéki óvodába megszervezte a látogatást, a lehetőséget a tapasztalatcserére.

Igyekezett a határon túli magyaroknak és a külföldi egyetemi hallgatóknak bemutatni a magyar óvodakultúrát. Kiemelt fontosságú volt számára az óvoda-iskola átmenetének megkönnyítése, a gyerekek maximális felkészítése.

A szakmai megújulást vezetőként is nagyon fontosnak tartotta, innovatív ötleteit, tapasztalatait, a megszerzett ismereteit igyekezett átadni az általa vezetett embereknek is, ezzel is szélesítve a szakmai látóteret.

23 évig meghatározó személyisége volt az általa vezetett Toldy Utcai Óvodának. Olyan vezető volt, aki fáradhatatlanságával, céltudatos, határozott magatartásával azt a vezetői szemléletmódot képviselte, hogy „Utánam!” és nem pedig azt, hogy „Előre!”.

Vezetőként a maximális szakmai elhivatottság, az igazságosság, az ösztönző és a támogató magatartás jellemezte. Mindig szem előtt tartotta az intézmény érdekeit. Lelkesedésével, egyéni ötleteivel, kreativitásával mindig inspirálóan hatott a környezetére. Az óvoda minden szeglete őrzi művészi kézügyességét, igényességét, a kollegák pedig az általa közvetített értékeket igyekeznek tovább vinni.