Kuk Józsefné

Kuk Józsefné óvodapedagógus 1999-ben a Körös Főiskola Brunszvik Teréz Óvóképző Intézetben szerzett felsőfokú óvodapedagógusi végzettséget.

1996-tól 2001-ig a Bérkert Utcai Óvodába kezdte a pályáját, 2001-2007 között az Újszentiváni Óvodában, majd 2008-2009 között Sándorfalván, a Pipacs óvodában dolgozott.

2009-ben került a Szegedi Szél Utcai Óvodába, amit később Napsugár Óvodára neveztek át.

 2019-ben egy rövid időre a Vedres Utcai Óvodába került, 2021-ben a Napsugár Óvodába visszatért, innen ment nyugdíjba óvodapedagógusként.

A Szél Utcai Óvoda speciális szakmai feladatainak és kihívásainak megfelelve folyamatosan bővítette tudását, képzéseken vett részt, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek a számukra legmegfelelőbb ismereteket és nevelést  kaphassák meg. Ennek érdekében képzéseken vett részt:

2011-ben Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzése és oldására,

2018-ban Tehetség és tehetséggondozás lehetőségei a hátrányos helyzetű gyermeket nevelő óvodában, fejlesztés beépítése a pedagógiai programba, a gyermeki agresszióról szerzett ismereteket, majd 2021-ben az autizmussal élő gyerekekkel kapcsolatosan bővítette tudását.

Szakmai felkészültsége, a szülőkkel kialakított kapcsolata jó volt. Munkáját az igényesség és magas szaktudás jellemezte.  Nyugodt, kedves kiegyensúlyozott egyénisége meghatározó volt a nevelőtestületben. Fiatalabb kollégáit szakmai tanácsaival segítette. Türelme példaértékű. Munkatársakkal jó kapcsolatot tart fent a mai napig. A halmozottan hátrányos helyzetű és a roma gyerekekért sokat tett. Munkaköri feladatait lelkiismeretesen ellátta, a határidők pontos betartására törekedett. Munkáját az Intézményi elvárásoknak megfelelően kiválóan végezte. Adminisztrációját  pontosság és precizitás jellemezte.

Nevelőmunkája eredményes és hatékony volt. Munkája során mindig a gyerekek érdekeit és egyéni sajátosságait tartotta szem előtt.

A tagóvoda rendezvényein nyújtott kiemelkedő szervező és segítőkészsége emelte a tagóvoda magas színvonalát. Kreativitása, ötletei színesítették a csoportok és a közösség életét.

Szívesen vett részt és vállalt feladatot az óvodán kívüli rendezvényeken. Kirándulások szervezésével segítette a csoport mindennapi életét. Csoport munkájában a gyermekek gondozásában aktívan részt vett. Szabadidejében az óvoda dekorációján dolgozott. Mindig fogékony volt az újra, változatos módszereket alkalmazott. Figyelembe vette a gyerekek életkori sajátosságait. Több éven át gyermekvédelmi felelősként képviselte a gyerekek érdekeit, segítette a szülőket. Munkájára az alaposság, tervszerűség, a természet tisztelete volt jellemző. Az egészséges életmódra való nevelésben aktív szerepet vállalt, a gondozási feladatok kiemelt helyen szerepeltek. A gyermekek harmonikus testi és lelki fejlődésére, egyéni képességeik kibontakoztatására tett érdemei példaértékűek.